Merhaba arkadaşlar. İlk yazım sosyal medya ve içerik üretimi hakkında olacak. Öncelikle internetin hayatımıza girişini ve etkisinden bahsedelim. Bildiğiniz üzere 90’lı yıllardan itibaren internet ve bilgisayar hayatımıza girmiş, 2000’li yani milenyum yılından sonra her yere yayılmıştı. Bunun önlenemez yükselişini ise sosyal ağların ortaya çıkışı neden olmuştur. Bilen bilir ilk sosyal ağlardan bir tanesi my space’tir.
My space insanların kendi kişisel sayfasında paylaşımda bulunmalarına, arkadaş olmalarına neden oluyordu. Daha sonra Web 2.0 ile birlikte, internet etkileşimli hale geldi. 2004 yılında Facebook’un kurulması bir anda herşeyi değiştirdi. Artık kişiler kendi kişisel sayfalarının ötesinde birbirlerine direkt bağlantı kurabiliyor, paylaşımda bulunabiliyor, anında iletişim de olabiliyordu. Tabi bunda sadece Facebook’un etkisi olduğu düşünmek yanlış. Facebook sadece bir kıvılcım başlattı. YouTube, Twitter, Instagram, Tumblr daha nicelerini unutmamak da fayda var.
Hızlıca ve genel hatlarıyla sosyal medyanın günümüze gelişini anlattım. Zaten hepimizin bildiği bilgileri tekrarlamış oldum. Asıl konumuza gelirsek neden sosyal medya ve neden içerik önemli ? Her iki soru aslında baş başına birer konu. Ama ben bu yazımda ikisini bir arada ele alarak anlatacağım. Sosyal medyanın etkinliği ortada. İnsanların bilgi tüketimine ve paylaşımına karşın aynı şekilde üretimi de ortada. İçeriğin üretimi ve paylaşımı da en çok sosyal medyada gerçekleşmektedir. Hal böyle olunca Bill Gates’in dediği gibi ‘’ content is king ‘’ dir. Evet gelinen nokta budur. İçerik kraldır. Etkin, basit ve kolay yayılabilen içerik her zaman insanlar tarafından çok sevilendir, hızlı tüketilendir. Kral olmak istiyorsanız da içeriklerinizi her zaman kendinizin üretmesi önemlidir. Orjinal içerik paha biçilemezdir !
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder